Holstedbanen

fredag den 26. juli 2019

Et år senere...

Vi har forsømt at opdatere bloggen siden sidste sommer, så det prøver vi at indhente med et par opdatering på hvad som er sket siden sidst.

For der er faktisk sket ret meget grundarbejde..

I hovedform:
  • Hele banen er bygget op og alle skinner er klippet og lagt
  • Spor er opdelt i blokke og tilsluttet tilbagemelding
  • Sporskift er forsynet med drev og tilsluttet dekodere
  • CS3 og Traincontroller er kommet til, og banen kan styres her igennem.
  • Landskab er påbegyndt nogle steder
  • Sporplanen er ændret i forhold til sidesporene.
    • Øvre desiro er ændret så der fra Fensmark kun er forbindelse til Suså. 
    • Der er tilføjet spor til gods på Fensmark og Suså station
    • Suså depot er udvidet til 4 spor (2 i remise og 2 udenfor)
    • "Vitrine"-sporene er ændret så der kan være perroner imellem så det kan bruges som station.
    • Den lille Holsted Nord station der var planlagt er droppet, da afstanden til Holsted blev for lille.
Vi kan desværre ikke vise en samlet sporplan efter de nye ændringer, da SCARM har ændret sig til at være betalings software. Vi er lidt holdt som gidsler her, for vi har valgt softwaren fordi den var gratis, men nu kan vi ikke udvide vores sporplaner, uden at skulle købe en licens, hvilket vi ikke har lyst til. Så vi har tegnet ændringerne i egne sporplaner som ikke overstiger antallet af skinner som er begrænsningen i trial versionen.

Hosted station via hovedbanen ned til skjult banegård spor 1/2 og op til Suså - samt tilbage fra Suså via skjult banegård spor 3/4 til Holsted:
Der er lidt rod med hvilke spor der går over hvilke spor, men vi kan ikke ændre det på oversigten uden at købe en licens. Hovedbanen går over både den skjultebanegård samt nedkørsel til vitrine.

Hosted station via desiro nedre til Suså - eller via desiro øvre og Fensmark til Suså:


Vi har lavet Suså depot om siden så den har 4 spor - hvor de 2 er i remise:


Strækningen forbi Fensmark er ændret lidt, og der er kommet et sidespor til godsterminal:


Vitrine er ændret så der kan være perroner:
Vi have fundet et passende tysk stations navn istedet for Vitrine, og nedkørsel skal laves som kørsel igennem tunnel. Så et passende navn kunne være Femern, men vi er stadig i tænkeboks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar